Sidor

lördag 24 juli 2010

Visuell UPPDATERING nummer två!

Projekt oätbar nummer 2 blev något utökat. Det började med en fyr och slutade med en fyr och två raketer.

Början av en fyr och en av "lampblommorna".

En äkta Ölandsfyr. När min lillprins såg denna tyckte han att det såg ut som en raket och självklart måste då mamma göra en raket!


När lillprinsens raket var färdig ville förstås storprinsen också ha en så det var ju inte så mycket mer att göra än att virka på. Detta var riktigt kul så detta kommer säkert att utvecklas.


Tufft va!!

7 kommentarer:

ÄNGLASTINA sa...

Jättefina saker du gör. Har inte sett någon virkad fyr innan.

skapa och inreda sa...

Hos dig så hittar jag massor av inspiration. Härligt kreativt!
Kram Annika

Anonym sa...

Coola raketer! Å fin fyr!

Helena sa...

Dom var fina, och ovanliga. Var får du alla ideer ifrån? Jag har lust att virka teskedsgumman. Har du några tips? Hittar inget mönster på henne på internett.

ellenkantarellen sa...

Hej Helena!
Vad roligt att du tittar in! Jag gör mina saker på fri hand och skriver sedan ner mönstret efter hand. Teskedsgumman låter ju jättekul! Jag kanske skulle försöka ge mig på det, i så fall hör jag av mig om mönster.
Kram

Jorun sa...

Virkelig fine raketter, og et fint fyr!
Du er flink til å hekle (virka) småting... Alle "godsakene" du har øverst i bloggen er jo til å spise opp!

jojo sa...

Så coola! Snygga grejer du gör. Glad att jag hittade hit! Hit kommer jag gärna tillbaka.